perjantai 29. kesäkuuta 2012

Nälkäpeli

Kuten otsikosta voi olettaa, mä en ole tänään oikein mitään muuta tehnytkään kuin miettinyt tai lukenut kyseistä sarjaa. Aloitin yöllä toista kirjaa, Vihan liekit, ja olen lukenut sitä tänään kolme ja puoli tuntia :'D Kyllähän siinä 132 sivua tuli luettua vaikka syömässäkin kävi välillä. On muuten hyvä kirja.
Muuta en ole tehnytkään tänään, heräsin kahdeltatoista ja katsoin Nikon Grillin, sitten alotin Vihan liekkejä.

Tuli muuten mietittyä, että mitä jos oikeasti joku saisi päähänsä toteuttaa kyseisen tempauksen? Suzanne Collinsin kirjoja arvostettaisiin niin paljon, että tämä kyseinen Nälkäpeli toteutettaisiin: jaettaisiin Suomi jotenkin Vyöhykkeisiin, joista sitten valittaisiin kaksi nuorta.

Sitten jokin tietty paikka olisi valittu, ja sinne tehtäisiin areena Nälkäpelille. Nuoret koulutettaisiin, esiteltäisiin koko Suomelle ja lopulta kaikki 24 lähetettäisiin taistelemaan kuolemaan saakka.

Ja Helsinki vastaisi Capitolia?
Mahdollisesti.

Pelissä lasten olisi oikeasti tapettava toisensa. Tätä kun ajattelee oikein kunnolla, niin se kuulostaa suorastaan järkyttävältä ja erittäin kamalalta. Kuvitelkaa nyt jos itsesi tai joku tärkeä ystäväsi lähetettäisiin Nälkäpeliin, eikä hän palaisikaan koskaan takaisin, tai sinä kohtaisit kuoleman. Aivan kamalaa.

Niin, haluaisiko kukaan tätä oikeasti? Viattomia lapsia lähetettäisiin areenalle surmaamaan toisensa, ja vain yksi voi selvitä hengissä.

Haluaisitko siis tribuutiksi? Minä en kyllä O_O Olisi nimittäin aivan varma, että kuolisin ensimmäisten joukossa ja muutenkaan en kestäisi sitä kaikkea mitä siihen liittyy, vaikka selviäisinkin. Ja että mun olisi tapettava muita, ei tulisi kuuloonkaan. Vaikka mäkin välillä ajattelen, että tekisi mieli tappaa joku, niin en mä sitä kirjaimellisesti kykenisi tekemään: en mä voi tappaa ihmistä. Varsinkaan kun olen niin ihmiskeskeinen: ja omasta mielestäni vähemmän itsekäs ja ajattelen muita enemmän kuin itseäni.

Eli ehkä on oikeasti vaan parempi, ettei mitään Nälkäpeliä oikeasti olekaan : D Tai mistä sitä tietää mitä tulevaisuudessa on, kun meidät on saatettu haudan lepoon monia sukupolvia sitten.

Joo, eli tän päivän postaus oli tällainen. Herättää varmaan teissäkin miettimistä, sillä mä mietin tätä samalla kun luin kyseistä kirjaa. Kommentit teidän mielipiteistänne on tervetulleita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti