perjantai 8. kesäkuuta 2012

Erämessuilla

Joo, eli mä tein tänään visiitin Riihimäen Erämessuille <33 Ai että sentään =D Aivan mahtavaa, olisin voinut jäädä sinne ikuisuukdeksi.

Oltiin siellä n. klo 12.00, koska silloin alkoi jousiammuntanäytös. Taljajousella saattaa nuoli lentää jopa 80-100 metriä sekunnissa! Ajatelkaa! "Aika" lujaa menee. Juontaja pulputti siinä jousista aika paljon. Jalkajousella ei Suomessa saa metsästää... Ymmärrettävää, se on pelottavan näkönen kapistus:

Eikös olekin? O_O Tollasella mä en ihan heti suostuisi ampumaan.
Mutta, sain nähdä myös taljajousen ja... hitsi, mä unohin sen toisen. Pitkäjousi! Taljajousen ja pitkäjousen:

Taljajousi:


Pitkäjousi:


Eli voitte tuon pitkäjousen suhteen miettiä vaikka Robin Hoodia, Wilhelm Telliä tai vaikka Taru sormusten herrasta-leffojen Legolas Viherlehteä =D Pitkäjousi on siis se "tavallinen". Aika kivoja kapistuksia nuo^.

Mutta ei mun pitänyt teille kuvia niistä näyttää: mä sain kokeilla ammuntaa! Se oli oikeasti ihanaa! Paitsi, että mulla on nyt oikeassa kyynärtaipeessa 7cm mustelma X_X Mahtavaa. No, ei se tahtia haittaa! Ompahan ainakin muisto: "Ahaa, mä ammuin jousella".


Oli sielä Erämessuilla paljon muutakin kivaa. Silitin jopa rekikoiria : D Söpöjä. Yleisin määrä rekeä vetämässä on 10-12, mutta se mies sanoi että hän käyttää 15 koiraa. Yksi nuori poika sanoi, että youtubessa on video 60 koirasta vetämässä rekeä : D Pitäisikin etsiä joskus. Rekikoirat on mahtavia.
Oli sielä laikoja, mäyräkoiria yms. joita metsästyksessä käytetään. Mukavan näköisiä koiruliineja.

Aaw, maanantaina mua odottaa jousiammunnan alkeiskurssi. Ohjaaja kysyy: "Kuka on ampunut ennen?" Minä heti viittaamassa: "Minä! Tule katsomaan, jos et usko!" Mustelma kädessä xP Jos edes on maanantaina vielä..

Suosittelen jousiammuntaa kokeiltavaksi. Taito- ja taktiikka-, ei voimalaji. Käy vähän rapakuntoisemmallekin ihmiselle. Mulla käsi tärisi kokoajan, siis se millä mun piti pitää kiinni jousesta.. Jännä tunne : D

Mä keksin mitä laitan teille katseltavaksi. Mä niin rakastan tätä videota:



Tässä vielä nettisivu Rohan Talleille: http://www.rohan.fi/index.html


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti