tiistai 19. kesäkuuta 2012

Jousiammuntaa #2

Joo, eli eilen oli sitten alkeiskurssile nro. 2 - vuorossa tähtäinjousi. Ekaksi mä en tajunnut siitä koko tähtäimestä paljon yhtään mitään, kunnes mä sitte aloin ymmärtää jotain: mutta mun kohtaloksi koitui, että mä tähtään ihan liian pitkään. Ja mä sain oikeaan olkavarteen mustelman: 15cm tälläkertaa. Vasurilla ei kärsi oikein nostaa mitään, mutta tekevälle sattuu : D
Mutta meillä oli muutamia pausseja ja viimeset puol tuntii sai ampua jos halusi. Saimpas sitten uuden kamunkin, mutta hänen yksityisyytensä suojatakseni en kerro hänen nimeään.

Kurssi oli kyllä kiva ja saatiin aika paljon vinkkejä seuran puheenjohtajalta, joka meille eilen piti kurssia. Tapasimmepa SM-mitalistinkin, jonka nimeä mä en taas muista..
Ja eräällä miehellä ohjaajistamme oli oma longbow, eli pitkäjousi! Ai kauhee, se oli aivan ihana! Mä olisin halunnut kokeilla sitä, mutta kun tämä minun uusi kamuni kokeili ja totesi, ettei sitä jaksa jännittää, mä aattelin että turhaan mä edes yritän. Se oli tosi hieno. Tykkäsin siitä ihan älysti..
Osaiskohan joku rakentaa mulle oman jousen :''D Pitää kysellä onkohan tutuista joku himonikkari.

Kurssi oli siis todellakin mukava. Opin ammunnan teoriaa ja tekniikkaa, vaikkei se nuoli aina niin hienosti siihen tauluun osunutkaan. Oli kuitenkin aikamoinen elämys kerrassaan, oikeasti!

Kokeilkaas jos ette muuta tekemistä keksi ja tiedätte että kaupungissanne / sen lähellä on mahdollisuus tätä lajia testailla. Rohkeasti vain kokeilmaan, kyllä siellä varmaan satunnaisia kävijöitäkin neuvotaan tarpeen mukaan, jos ette kurssille halua lähteä.
Siinä saa vahvistettua lihaksia: tuntuu ihanalta, oikeasti. Tää kun on lihakset kipeät, se tuntuu jopa tosi mukavalta kun tietää että on tehnyt jotakin. Mä kun en ole ikinä harrastanut mitään urheilua, niin tämä oli hyvä tutustumisjuttu.
Jousiammunta on tekniikka- ei voimalaji, vaikka tietenkin voimaakin tarvitaan, jotta jousen jaksaa jännittää. Loppujen lopuksi se ei kuitenkaan ole niin vaikeaa, itselläkin lopuksi meni aika rutiinilla. Jos teitä kiinnostaa, mutta olette epävarmoja siitä, että miltä se tuntuu tms, kommentoikaa niin kerron mielelläni : D

PS. On eräs kirja, nimeltään Tiivis Nippu, jossa kerrotaan jousiammunnasta aika hyvin, sanoi eilinen ohjaajamme. Sillä pääsee kuulemma alkuun ja pidemmällekin - etsikää vaikka kirjastosta jos kiinnostaa!

Ja tässä teille lempi tv-sarjani soundtrackeja:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti