lauantai 29. syyskuuta 2012

Kekrimarkkinoilla keskiaikaa

Parhaiten tätä lauantaita voisi kuvata sanalla taivaallinen. Olin siis äidin kanssa Kekrimarkkinoilla Tuusulassa <333 Markkinat olivat aivan ihanat, vaikka itsellä vähän flunssainen olo onkin ja nokka vuotaa. Päivän mittaan tuli muutamassa vaiheessa vähän paha olokin, mutta ei se tahtia haitannut. Ei varsinkaan silloin, kun jälleen kohokohtana Rohan tallien hevosturnajaiset <333 Kaksi kertaa näin tänäänkin tuon mainion spektaakkelin ja jälleen sain uusia kuvia : DD Pitää vielä miettiä laitanko niitä tänne.

Markkinoille siis lähdettiin aamulla noin puoli yhdentoista aikaan, kun äiti kävi bensaa hakemassa ja siinä samalla käytiin Nastolan ABC:n kirjakaupassa. Ei siellä mitään ollut, lähdettiin pois ja sitten lähdettiin Tuusulaan. Mitäs siinä meni, noin tunti ja oltiin siellä vähän ennen kahtatoista. Markkinat alkoivat kahdeltatoista, mutta kyllä meidät sinne sisälle päästettiin ja oli siellä jo muutamia ihmisiä ennen meitä.

Markkinat oli järjestetty söpöksi pikkuiseksi paikaksi ja tunnelma oli varsin suloinen. Kierreltiin alustavasti äidin kanssa ensin ja sitten mentiin vähäksi aikaa katsomaan mitä kentällä tapahtui: Tykkisisarkunta ampui tykillä ja Harmaasudet ry esitti taistelua. Hienoa^^ Miekat kolisivat ja siinä olisi ihan oikeasti sattunut, jos ei olisi ollut suojuksia : O Onneksi oli.

No mutta, esitysten jälkeen sitten taas kiertelemään. Minulla oli siinä vaiheessa hieman flunssainen, hieman turtunut ja väsynytkin olo mutten antanut sen häiritä. Olin kuitenkin itselleni mieluisassa paikassa ja odottamassa sitä varsinaista spektaakkelia, joten enhän minä voinut alistua huonolle ololleni :'D Joka sitten lähtikin, ilmeisesti alistumattomuuteni ohessa.

Kello oli jotain vähän vaille kaksi, varmaankin kahtakymmentä vaille, kun suorastaan ryntäsin turnajaiskentän laidalle varaamaan itselleni oivaa paikkaa kuvatakseni. Tässä vaiheessa ei enää flunssa vaivannutkaan, ainakaan niin pahasti, joten mikään ei minua enää estänyt. Puoli kolme turnajaiset sitten alkoivat ja arvatkaa: mä unohdin, että mulla mitään flunssaa koskaan olikaan! Mä en muistanut mitään muuta, en ajatellut mitään muuta: näin vain haarniskoidut ritarit kentällä, en mitään muuta. Okei, tämä saattaa kuulostaa vähän typerältä, mutta näin se oikeasti meni.

Turnajaiset (<333) loppuivat vähän yli kolme ja sanoin äidille, että mä en suostu lähtemään. Seuraavat turnajaiset olivat viideltä; kahden tunnin päästä. Kierreltiin ja löydettiin jotain ostettavaakin (joista kuvia joskus myöhemmin : ) ja sitten vain taas "kärkyttiin", kuten minä asian ilmaisin, siinä turnajaiskentän laidalla paikkoja varaamassa. Kaksi tuntia meni muuten ihan kamalan nopeasti! Kohta sitä taas tuijotin vain turnajaiskenttää, enkä muistanut mitään muuta.

Mä sitten rakastan Rohan talleja <333 Jos joku heidän porukastaan joskus eksyy tänne blogini puolelle (mikä tuntuu hyvin epätodennäköiseltä :'), haluan että he tietävät, että täällä koneen toisella puolella on yksi fani <333 Menkää hei oikeasti katsomaan ihmiset jonnekin heidän turnajaisshownsa! Se on todela vaikuttava ratsastusesityksenäkin jos ei keskiajasta ja ritareista ynnä muusta ei niin välitä. Suosittelen lämpimin sydämin <333 Minä ainakin rakastin sitä ensimmäisestä nanosekunnista asti. Osaan ritareiden esittelyt jo ulkoakin :') Hoen niitä vähän väliä (myönnän: esim. aina ennen kuin nukahdan :') Se on oikeasti aivan järjettömän ihana. Minullakin tuli tänään täysi 10 kertaa täyteen :'D Olen nähnyt turnajaisshown nyt yhteensä 10 kertaa, enkä vieläkään kyllästy!
Alakuloiseksi veti vain tieto siitä, että Kekrimarkkinoilla he esiintyivät viimeisen kerran tänä vuonna ja seuraavat turnajaiset ovat vasta ensi vuonna. Muutama kyynel tuli vuodatettua kotimatkalla ja vielä kotonakin :''( Mutta mielenkiinnolla odottamaan ensivuotta ja että onko heillä mahdollisesti uusi show : )

Pieni miinus markkinoissa: viimeisten turnajaisten lopussa alkoi sataa kaatamalla. Öääh, ei ole hyvä kun kastuu flunssaisena D: Silti minä vain jaksoin taputtaa ja huutaa "Wuhuu" shown loppuun asti : ) Jäi kyllä hyvä mieli markkinoista, vaikka sitä tulikin itkettyä kotimatkalla. Mutta, tunteellisia kun tässä ollaan niin minkäs sille mahtaa :')

Haluan jakaa teille vielä yhden sievän kappaleen:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti